jagmigochmittliv

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Förlåtelse

Av Sara - 18 januari 2011 19:50

Gud har humor, eller vad man ska säga:)


När jag var på psyket för tre år sen, i en månad så var det en kvinna som jobbade natt där. Jag hade SÅÅÅÅ svårt för henne.

En kväll, när jag gick längs korridoren och grät, så kom hon emot mig och sa: "Nä det här går inte längre. In och lägg dig!!" Sen kom hon med ett TUNGT bolltäcke och la på mig.

Jag hade inte varit på psyket länge och var ledsen och rädd. Allt var som ett mörkt hål som inte hade en ände. Hon frågade inte hur jag mådde, vad jag minns, utan jag tvingades ligga under ett 10-kilo tungt bolltäcke. Det skulle tydligen lugna en.

Till slut lyckades jag somna, men bilden av henne har funnits kvar. Har känt så mycket avsky mot psykvården.

Jag har många olustkänslor än, men igår hände nåt.

Satt vid en busshållplats då en kvinna frågade mig om bussen hade gått. Jag svarade och så fortsatte vi småprata.

Jag kände igen henne, men visste inte vart i från. Till slut frågade jag henne, och hon svarade att hon jobbade på psyket. DÅ, då kom jag på det. 

Hon, den här trevliga kvinnan, var den där hemska på sjukhuset.

Det lustiga var att jag hade tänkt på henne nyligen. 

Hon var ju väldigt trevlig faktiskt. Hon berättade om hur roligt hon tyckte det var att se människor som mått dåligt bli bättre och få normala liv.

 (Jag kommer aldrig tycka att handlingarna hon och andra gjorde var rätt, men alla kan fela)


Det gjorde gott i mitt hjärta. Något hände med mig. Jag tror att jag förlät henne.


 
 
Ingen bild

Manuela

18 januari 2011 20:31

Vilken fin berättelse.
Du var mogen nu att möta den här kvinnan igen. Och se henne som en människa inte enbart i sin yrkesroll.

Jag har ett eget bolltäcke sen 1 år tillbaka och är glad att jag har det. Jag sover bättre när jag sover i det täcket.

Sara

20 januari 2011 14:37

Bolltäcke är bra, om man själv får välja det. Det är inte bra att bli tvingad till det.

 
Elisa

Elisa

20 januari 2011 08:50

Otroligt bra berättat, kändes så det gick en rysning genom här.
Ja inte klokt vad en del kan fela inom vården, vet vad som kan ske:/
Bra att det där mötet skedde så det kändes som du kan förlåta för sådant där kan sitta kvar även om man inte just går och Tänker på händelsen.
"B"

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Sara

20 januari 2011 14:36

Tack goa Brizen! Jo det kändes skönt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 12 april 2012 16:20

Ok, här kommer bilder som jag har gjort, och osm andra har gjort.Mina bilder:                    Bilder som andra har gjort:                                 ...

Av Sara - 28 mars 2012 19:53

Ok, här kommer ett inlägg som inte är vanligt för att vara jag.Den är annorlunda för att en person ska få skratta lite, så jag har lovat att visa lite bilder jag normalt sett inte visar offentligt!Så, ta en noga titt för det lär itne ske inom en snar...

Av Sara - 28 mars 2012 14:47


 

Av Sara - 25 mars 2012 01:17

Såg Robban Gustavsson på Cirkus idag. Himla kul och många bra poänger. Men vissa bitar var lite långdragna.   Nåväl, i sin karaktär som Göran är han outstanding! Då kunde man knappt andas pga allt skratt.   Är lite trött så jag skriver bara d...

Av Sara - 16 mars 2012 15:54

  Till dig, min fina vän.      Du betyder så mycket för mig, så du anar inte      DU vet vem du är, och oavsett vad för hinder som möter           dig så kommer DU att klara dig   Du är aldrig ensam         Du är en glädje...

Presentation


-Jag helt enkelt-

Fråga mig

11 besvarade frågor

Min musik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards