jagmigochmittliv

Alla inlägg under juni 2011

Av Sara - 3 juni 2011 18:54

Man ska hålla löften.


Så här kommer ett löfte. Ett uppdrag jag fick a min gode vän K.


http://vetenskap.tv/20110515/brodrostens-uppfinnare/


Sen lite fakta:


"Brödrostbörsen


Världens dyraste brödrost är den Toast-O-Lator C som såldes på Ebay för $ 5 000. Andra Toast-O-Lator-modeller kostar från drygt tvåtusen ned till runt hundra dollar för en fungerande J-modell i hyggligt bruksskick. En Sunbeam T9 i bra skick får man ge mellan tre och fyrahundra dollar för.

I Sverige finns ingen antikmarknad för brödrostar, även om udda exemplar kan dyka upp hos lokala auktionskammare och på Auktionskompaniet. Brödrostar är här typiskt loppisgods som går för allt mellan en tia och ett par hundralappar. I antikaffären kostar en Elva mellan tre- och fyrahundra kronor, en Åviken 1312 mellan fem- och sexhundra.
En ny tvåskivors Dualit Vario i rostfritt kostar 3 450 kr i butiken.

Flygande brödrostar
För att förhindra att det tunna fosforlagret i tidiga datorskärmar brändes introducerades skärmsläckarna mot slutet av 1980-talet. Pionjären på området, Dr Jack Eastman, fysiker, matematiker och mjukvaruutvecklare, råkade befinna sig i köket när han kom på lösningen på problemet och när han fick syn på sin brödrost knackade han omedelbart ned koden till klassikern Flying Toasters (After Dark)."

 
Duger detta, K?:P
 
 
Av Sara - 2 juni 2011 11:43

Testing, testing. Inte lätt att skriva med tassar ska ni VETA!!


E bara inne snabbt. Måste kila INNAN morsan kommer. Då kan det bli GOS och det är jag för slö för.

Måste bara berätta. Häromdagen så fick jag TILL SLUT med mig morsan ut (hon hänger ju vid datorn ooliiidligt mycket).

Hon klippte gräset vid trappan med sax(!!) -vilket iof såg rätt sött ut- men jag gick över till andra sidan vägen så jag kunde få sitta i ro men ändå ha koll på'na.


Det var varmt och skönt. Helt plötsligt så kommer han med stort H gåendes. Så stilig, så manlig. Gråbrun päls. Hmm, undrar om han har färgat den själv eller om han går till nya kattfrisören på gatan? Eller, han kan ju vara född sådan!


Inte för att skryta, men vi har ju pussats lite och så..men man vetjualdrig med hanar!

Han kommer iaf gåendes mot mig, spanar in mig, och våra nosar möts. Himmelskt!! Jag är på rosa moln!

Schwiipps!!  Dunsar jag ner på marken igen. Han går. Han går!! Den rackarn. Jag svingade upp högern och slog till honom lätt.

INGEN går ifrån migpådetviset!!


Nåväl, han lär sig. Han lägger sig i skuggan en bit ifrån, så att morsan inte ser honom. Bra.

Jag kollar läget. Morsan klipper, men tittar förstrött på mig ibland. När hon tittar bort passar jag på att gå till min darling.

Han är busig och vill leka. SKOJ!! Jag skuttar runt lite och buffar på honom.


Då händer det. Piiiinsamt. Morsan kommer. Han blir rädd och går iväg lite.


Jag blänger på morsan. Tröttsamt. TRÖTTSAMT!!


Nåja. Hon går iaf och jag smiter upp i gräset. Kurragömma är ju kul!

Han kommer efter, och det gör mamma med. Honfårintevaramed!!!


Hon sträcker ner handen i det höga gräset. Våra ögon möts och jag tafsar till henne på handen.

Hon fattar vinken.


Tack matte!! Fick leka själv:))


 

NU ska jag SOOOVA!

Presentation


-Jag helt enkelt-

Fråga mig

11 besvarade frågor

Min musik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards