jagmigochmittliv

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Hålla löften

Av Sara - 3 juni 2011 18:54

Man ska hålla löften.


Så här kommer ett löfte. Ett uppdrag jag fick a min gode vän K.


http://vetenskap.tv/20110515/brodrostens-uppfinnare/


Sen lite fakta:


"Brödrostbörsen


Världens dyraste brödrost är den Toast-O-Lator C som såldes på Ebay för $ 5 000. Andra Toast-O-Lator-modeller kostar från drygt tvåtusen ned till runt hundra dollar för en fungerande J-modell i hyggligt bruksskick. En Sunbeam T9 i bra skick får man ge mellan tre och fyrahundra dollar för.

I Sverige finns ingen antikmarknad för brödrostar, även om udda exemplar kan dyka upp hos lokala auktionskammare och på Auktionskompaniet. Brödrostar är här typiskt loppisgods som går för allt mellan en tia och ett par hundralappar. I antikaffären kostar en Elva mellan tre- och fyrahundra kronor, en Åviken 1312 mellan fem- och sexhundra.
En ny tvåskivors Dualit Vario i rostfritt kostar 3 450 kr i butiken.

Flygande brödrostar
För att förhindra att det tunna fosforlagret i tidiga datorskärmar brändes introducerades skärmsläckarna mot slutet av 1980-talet. Pionjären på området, Dr Jack Eastman, fysiker, matematiker och mjukvaruutvecklare, råkade befinna sig i köket när han kom på lösningen på problemet och när han fick syn på sin brödrost knackade han omedelbart ned koden till klassikern Flying Toasters (After Dark)."

 
Duger detta, K?:P
 
 
 
 
Ingen bild

A

4 juni 2011 00:02

Man blir ju sugen på rostat. Och juice.

:)

 
Sara

Sara

4 juni 2011 03:43

Visst blir man?:D

http://www.jagmigochmittliv.bloggplatsen.se

 
P

P

4 juni 2011 21:49

*bred götebörska* Femtusen spänn för en litta sketen brödrost!? Då kan en väl like gärne lägga bröt direkt på elementet gratis, å piffa upp det med allehanda krafs som finns i kylaskåpet! Femtusen spänn?? Nä dra på trissor, då skulle man ju kunna begära att den tog en till Mars! Planeten mars asså. Röd sand, långt hemifrån, men så länge det finns element i lägenheten behöver jag då inget kromblänk som värmer ett par degbitar, det va det vässta jag hört...

http://p-s.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

7 juni 2011 17:18

Det e la som "hittat"?:P

http://www.jagmigochmittliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Betty

11 juni 2011 10:49

Länge leve brödrostar! Visst bjöd jag er på rostat bröd? :-))

Sara

7 juli 2011 04:01

haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 12 april 2012 16:20

Ok, här kommer bilder som jag har gjort, och osm andra har gjort.Mina bilder:                    Bilder som andra har gjort:                                 ...

Av Sara - 28 mars 2012 19:53

Ok, här kommer ett inlägg som inte är vanligt för att vara jag.Den är annorlunda för att en person ska få skratta lite, så jag har lovat att visa lite bilder jag normalt sett inte visar offentligt!Så, ta en noga titt för det lär itne ske inom en snar...

Av Sara - 28 mars 2012 14:47


 

Av Sara - 25 mars 2012 01:17

Såg Robban Gustavsson på Cirkus idag. Himla kul och många bra poänger. Men vissa bitar var lite långdragna.   Nåväl, i sin karaktär som Göran är han outstanding! Då kunde man knappt andas pga allt skratt.   Är lite trött så jag skriver bara d...

Av Sara - 16 mars 2012 15:54

  Till dig, min fina vän.      Du betyder så mycket för mig, så du anar inte      DU vet vem du är, och oavsett vad för hinder som möter           dig så kommer DU att klara dig   Du är aldrig ensam         Du är en glädje...

Presentation


-Jag helt enkelt-

Fråga mig

11 besvarade frågor

Min musik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards