jagmigochmittliv

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Sara - 10 januari 2011 00:24

  

Ja, efter ett samtal idag med en mkt god vän så blev jag inspirerad till det här inlägget.

För ett gäng år sen såg jag just detta som bilden visar. En man läste vid en anslagstavla när en annan person kom gående. De kände tydligen varann. Personen som kom gående frågade hur mannen som stod vid anslagstavlan mådde.

Så långt är allt ok.

När mannen svarade att det inte var så bra, hade personen redan hunnit gå förbi. 

Jag tror att personen stannade till, men gick vidare rätt fort. Min poäng är; Är det ok att fråga hur någon mår om man inte är beredd på att svaret kanske inte är positivt?


Personligen tycker jag det är som att hoppa innanför den privata sfären när man frågar hur någon mår.

Det är väl okej om man verkligen bryr sig och frågar så, men som hälsningsfras? Nej tack.



Vill citera min vän K som idag sa:


"En människa är, som en präst har sagt, en mäktig katedral. Det är viktigt att man inte bryter sig in eller på annat sätt försöker tvinga personen att öpnna sig. Det måste man göra själv när man känner att man orkar och kan det."


/Z

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


-Jag helt enkelt-

Fråga mig

11 besvarade frågor

Min musik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards