jagmigochmittliv

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Varför ska man blogga?

Av Sara - 29 mars 2011 14:35

Varför ska man blogga?


Varför ska just jag blogga?


Det här är inget inlägg av självömkan eller så, utan enbart tankar.


Har jag något intressant att säga liksom? Jag är ingen superduper-skrivbent, och jag har försökt efterlikna andra av mina internetvänner som skriver så bra.

Dessutom finns det viktigare saker att göra irl.


Jag skriver när andan faller på.


Faktum är; jag är inte dem. Jag är jag.


Vad får man skriva om? Vad får man inte skriva om?


Vilka bilder får man lägga ut? Vilka får man inte lägga ut?


Är jag lite paranoid ibland? Jag säkert. Jag vill inte att något ska gå fel, och framförallt inte i relationer med andra.


Jag är heller inte alltid jätterak av mig i mina relationer, av många olika anledningar som jag påverkats av. Kan någon inte ta det, ja..då är det så.


So what om man ibland, som vänner, hamnar i tjafs - som kan innefatta flera personer- livet är så ibland. Sådant kan man reda ut!


Visst förändras jag, men i min egna takt.


Jag är ingen tuffing som slänger ur sig hårda ord till höger och vänster på ett bitchigt vis, jag är rätt mesig ofta, men jag kan slänga ur mig ord som sårar. Inget jag är stolt över.


Jag är den jag är. På gott och ont


Jag är den jag är, take me or leave me.

 
 
PetraNo1

PetraNo1

29 mars 2011 17:53

För Att Man Vill.
Är det bästa skälet, tycker jag.
Man behöver inte vara någon superbloggare (hur skriver en sådan..?) utan bara ha lite skrivklåda och nyfikenhet på bloggandet, så har man ett fullgott själ. Kommer men på fler, okay! Ålrajt, good! Men i grund och botten: att man vill.

http://www.petrano1.bloggplatsen.se

 
PetraNo1

PetraNo1

29 mars 2011 17:54

Mon dieu.-...själ ska vara SKÄL å inget annat!

http://www.petrano1.bloggplatsen.se

 
Betty

Betty

29 mars 2011 19:10

Sara, du skriver väldigt bra när du bloggar. Bli ingen annan än den du är. Du är rak, du är varm, du är inte bitchig eller fake. Du är äkta. Alla som träffat dig IRL ett par gånger VET att du är en människa med pondus och utstrålning som få andra har.

Fortsätt skriva dina sköna enkla bloggar ur DITT liv. Det är en frisk fläkt i hela "tittapåmig-jagärmegaultraunik-internetvärlden"

Kram!!

http://bettyblue.bloggplatsen

 
Ingen bild

Betty

29 mars 2011 19:11

O jag glömde: jag håller med Petra. Blogga för att du vill. Om du vill. Bara för att. Man behöver inte ha något särskilt skäl. :)

 
PetraNo1

PetraNo1

29 mars 2011 19:12

Håller med Betty!

Ps, anar jag sarkasm där apropos mina senaste blogginlägg? "bitchig", ;);)

Bara retas.

http://petrano1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Betty

29 mars 2011 19:20

Petra: nej det var snarare apropå vad Sara själv skrev att hon inte var bitchig.

Sara: Jag ser jag skrivit en mening fel! "Alla som träffat dig ett par gånger vet att...."
Det blev fel; det ska vara "Alla som träffat dig IRL vet att..." men jag skrev först "jag som träffat dig IRL ett par gånger" o så ändrade jag. Nu låter det som att jag menar att man måste ha träffat dig några gånger för att se din utstrålning och DET MENAR JAG INTE!! :O :))

 
The Black Sheep

The Black Sheep

29 mars 2011 19:47

Skriv så länge du tycker det ger dig något, för vad är annars poängen?

http://theblacksheep.bloggplatsen.se

 
grope

grope

29 mars 2011 20:12

Jag läser men kommenterar inte så mycket, nästan inte alls faktiskt men tycker du skriver bra för det :) Jag gillar att läsa din blogg, den är en av mina favoritbloggar :)
And remember: "I love you just the way you are" :) Himla fin strof ur en låt jag gillar oerhört mycket :)

http://grope.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Manuela

1 april 2011 00:54

Du lyckas med något som jag inte kan.
Prestationsångesten har du kommit förbi.
Att bara skriva när det passar dig, att säg det du känner för. Du lägger in så många olika varianter på blogg.

Du skriver fina ord, har bilder som är allvarliga och roliga och en videoblogg.
Finns det fler sätt att blogga på?

Jag kommer aldrig vidare med min, för att jag inte känner att det jag gör blir nog lyckat. Hittar inte till en plats där jag tror att jag kan administrera det jag vill föra in i bloggen.

Så jag tycker att du ska fortsätta som du gör nu. Så länge du vill.

 
Ingen bild

Sansad

12 april 2011 11:52

Blogga på du. Det rensar och skärper hjärnan. Sedan är det förstås kul att ha några läsare också. Men det är inte det främsta skälet. Själen är viktigare än skälen...;-)

Sara

14 april 2011 21:20

Helt korrekt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 12 april 2012 16:20

Ok, här kommer bilder som jag har gjort, och osm andra har gjort.Mina bilder:                    Bilder som andra har gjort:                                 ...

Av Sara - 28 mars 2012 19:53

Ok, här kommer ett inlägg som inte är vanligt för att vara jag.Den är annorlunda för att en person ska få skratta lite, så jag har lovat att visa lite bilder jag normalt sett inte visar offentligt!Så, ta en noga titt för det lär itne ske inom en snar...

Av Sara - 28 mars 2012 14:47


 

Av Sara - 25 mars 2012 01:17

Såg Robban Gustavsson på Cirkus idag. Himla kul och många bra poänger. Men vissa bitar var lite långdragna.   Nåväl, i sin karaktär som Göran är han outstanding! Då kunde man knappt andas pga allt skratt.   Är lite trött så jag skriver bara d...

Av Sara - 16 mars 2012 15:54

  Till dig, min fina vän.      Du betyder så mycket för mig, så du anar inte      DU vet vem du är, och oavsett vad för hinder som möter           dig så kommer DU att klara dig   Du är aldrig ensam         Du är en glädje...

Presentation


-Jag helt enkelt-

Fråga mig

11 besvarade frågor

Min musik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards